Comisarul european si vicepresedinte al Comisiei Europene, Johannes Hahn a afirmat, intr-o intalnire cu Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu ca Metroul Bucuresti poate si va fi inclus in programul POS-T pentru a beneficia de finantare europeana, insa a respins solicitarea guvernului roman ca finantarea nationala, in cadrul proiectelor in parteneriat cu Banca Europeana de Investitii (BEI), sa fie acoperita prin fonduri structurale pentru a degreva astfel bugetul de stat. In plus, Comisia Europeana a acceptat, cu titlu premininar, includerea a doua tronsoane suplimentare de autostrada pentru finantare nerambursabila, respectiv Sebes-Turda si Dumbrava-Deva, pentru a reduce astfel riscul pierderii finantarii europene pana la finalul exercitiului bugetar.
Ministrul transporturilor din Romania, Relu Fenechiu si comisarul pentru politica regionala, vicepresedinte al Comisiei Europene, Johannes Hahn au purtat discutii joi referitoare la solicitarile Romaniei privind nevoile imediate si pe termen lung in domeniul dezvoltarii infrastructurii de transport, absorbtia fondurilor structurale si ridicarea presuspendarii Programului Operational Sectorial Transport (POS-T), anunta Ministerul Transporturilor intr-un comunicat remis HotNews.ro.
Metroul din Bucuresti poate fi facut cu fonduri europene
Potrivit ministerului, comisarul european a precizat ca exista un risc potential ca orice restructurare majora in structura de management al fondurilor sa compromita eforturile pozitive intreprinse pana acum de autoritatile romane si ca trebuie sa existe o supraveghere eficienta a celor doi mari beneficiari finali.
"Comisarul european a afirmat in continuare ca Metroul Bucuresti poate si va fi inclus in programul POS-T, odata cu identificarea exacta a restului de executat si valorii aferente acestuia", se mai arata in comunicat.
Cu toate