Tănase, Romconserv: Marile lanţuri de retail preferă produsele din import, celor româneşti nu li se acordă atenţie în magazine
Jurconi, ProAgro: Din 10 lei pe care îi plăteşte un consumator într-un supermarket, doar 5 lei ajung la producătorii autohtoni
Deşi s-a încercat prin diferite metode schimbarea relaţiei dintre cele două părţi, nici acum nu se prea găsesc produse româneşti în aceste magazine
Prezenţa produselor româneşti în marile lanţuri de magazine este o problemă care se ridică de foarte mult timp şi deşi au existat anumite proiecte prin care producătorii autohtoni să aibă acces în supermarketuri, precum Codul de Bune Practici, marii retaileri preferă tot produsele de import. "Producătorii români se simt excluşi şi defavorizaţi", a declarat, pentru Curierul Naţional, Alexandru Jurconi, preşedintele Federaţiei Pro Agro.
Potrivit patronatului din industria conservelor - Romconserv - lanţurile de hipermarketuri impun taxe foarte mari pentru produsele româneşti pe rafturi, care ajung la peste 50% din preţ, le poziţionează în zone fără vizibilitate şi le plătesc de multe ori sub costul de producţie. "Marile lanţuri de retail preferă produse din import", consideră Aurel Tănase, preşedintele Romconserv.
Toate acestea vin în contextul în care există o lege care să sprijine producătorii români - Codul de Bune Practici -, dar care la patru ani de la intrarea în vigoare nu are niciun efect. În plus, România produce mai multe legume şi fructe decât necesarul de consum, însă o mare parte dintre legumele şi fructele comercializate în magazinele din ţară provine din import, conform ministrului Agriculturii, Daniel Constantin. "Prezenţa produselor româneşti în supermarketuri este o problemă care se pune de foarte mult timp, dar acum este mai acută deoarece există anumite acte legislative care au creat un cadru prin care producătorii româ