Un fotograf roman independent facea, in urma cu mai bine de trei ani, o calatorie in Maramures, cu scopul de a realiza un fotoreportaj dintr-o zona pitoreasca, pastratoare a traditiilor.
Ajuns acolo, descoperea o lume aflata in schimbare, un sat romanesc cu case batranesti pe langa care se inalta semete vile de beton, carute si masini de lux circuland pe aceleasi ulite proaspat asfaltate, batrane in costume populare si tinere pe tocuri, imbracate in rochii moderne.
Acolo, in satele din nordul tarii, printre basmale si cocuri, printre betoniere si capite de fan, fotograful Petrut Calinescu si-a dat seama ca lumea asta "noua" este un fenomen, ca vilele impunatoare aflate in diferite stadii de constructie si inaltate printre case batranesti, pasuni si lanuri de porumb erau goale, ca erau locuite doar cateva zile pe an de proprietarii lor, care munceau din greu in strainatate.
Asa ca a revenit in satele respective, a continuat sa faca poze si sa surprinda povesti despre oameni si case, reunite intr-un proiect de fotografie intitulat sugestiv "Mandrie si Beton".
Petrut Calinescu a explicat pentru Ziare.com cum au prins contur ideile sale si ce incearca acum sa faca din proiectul sau.
Cine este fotograful Petrut Calinescu si de unde pasiunea sa pentru fotografie?
Tot timpul mi-a placut sa calatoresc. Fotografia a venit mai degraba ca o justificare pentru a ma plimba si a cunoaste oameni. La inceput, am lucrat ca fotoreporter pentru
diverse cotidiene si prin 2006, dezamagit de ce se intampla in presa, am renuntat definitiv si am ramas pana in ziua de azi independent/freelancer.
Ce ne puteti spune despre Mandrie si Beton? Cum a luat fiinta proiectul si cum ati ales numele?
Proiectul s-a nascut dintr-o intentie de a documenta o transformare. Satul romanesc se schimba profund, ga