În următoarele şase luni, 40% dintre români şi-au exprimat intenţia de a cumpăra un televizor inteligent
Samsung şi LG au lansat ieri noi modele pentru piaţa din România
Televizoarele inteligente sau Smart TV-urile, cum sunt cunoscute la nivel global, sunt din ce în ce mai populare în România, iar cei care le-au cumpărat deja le-au pus la treabă. Platformele de conţinut video sunt din ce în ce mai mult accesate de pe un televizor care permite conectarea la Internet.
Potrivit studiului "Samsung Smart Q - Cât de bine îţi cunoşti Smart TV-ul?", realizat de reprezentanţii locali ai companiei sud-coreene, românii sunt familiarizaţi cu conceptul de Smart TV şi îl asociază mai ales cu accesul la Internet şi la aplicaţii, au declarat, într-o conferinţă de presă, reprezentanţii Samsung România. Studiul a fost realizat în luna aprilie a acestui an, pe un eşantion de 5.150 de persoane din mediul urban, cu vârste între 22 şi 55 de ani, posesori sau nu de Smart TV.
În urma studiului, 81,64% dintre respondenţi au declarat că sunt interesaţi să folosească Smart TV-ul în principal pentru a naviga pe Internet, 66,69% pentru video on demand (platforme de Voyo.ro) şi 58,4% pentru a avea acces la aplicaţii. În ceea ce priveşte utilizatorii de Smart TV, cea mai importantă funcţie este conectarea Smart TV-ului cu alte dispozitive, cum ar fi smartphone-ul sau tableta (50,4%).
Referitor la intenţia de cumpărare a unui Smart TV în următoarele 6 luni, aproximativ 40% dintre respondenţii care nu au încă Smart TV au declarat că doresc să achiziţioneze un astfel de televizor inteligent şi că sunt interesaţi de aplicaţiile şi de facilităţile pe care aceste produse le oferă.
"Televizoarele Smart TV se bucură de o popularitate ridicată în rândul consumatorilor, atât pe plan internaţional, cât şi local. Anul trecut, spre exemplu, un cumpărător român din cinc