Hipermarketurile se laudă că au cele mai mici preţuri, însă realitatea arată cu totul altfel. De la producător la consumator, mărfurile, fie că vorbim de alimente, băuturi sau alte bunuri, se scumpesc de câteva ori. Pe lanţul comercial, toţi intermediarii îşi pun adaosuri, iar în final, hipermarketurile adaugă tot felul de taxe, de la cea de raft la cea de marketing şi promovare. Acestea se regăsesc, bineînţeles, în preţul pe care îl plătim la casă. Situaţia îi deranjează pe producătorii autohtoni. “În neregulă este faptul că eu încasez foarte puțin faţă de eforturile financiare pe care le fac. Este dublă nemulţumirea, a mea şi a consumatorului care plăteşte o sumă foarte mare pentru un produs care deja i-a devenit necesar”, a spus producătorul Bibiana Stanciulov. De exemplu, producătorul care facturează un borcan de magiun cu 15 lei, primeşte de la hipermarket doar 9 lei. Diferenţa înseamnă taxe de marketing, promovare sau de raft. La acest preţ, se adaugă TVA-ul şi alte taxe de magazin, astfel încât borcanul este vândut cu 22 de lei sau chiat şi cu 25 în unele magazine. “E un lucru nejustificat deoarece în cheltuiala asta de marketing ei au inclus şi remodelări de magazine şi deschideri de magazine (…) tot felul de taxe de raft, de aşezare”, a declarat președintele ROMCONSERV, Aurel Tănase. Cum cerere există, hipermarketurile nici nu se gândesc să renunţe la vreuna dintre taxele care umflă costurile alimentelor, spre nemulțumirea clienților. La ora actuală, 85% dintre producătorii români doar îşi acoperă costurile, fără să facă şi profit.
Hipermarketurile se laudă că au cele mai mici preţuri, însă realitatea arată cu totul altfel. De la producător la consumator, mărfurile, fie că vorbim de alimente, băuturi sau alte bunuri, se scumpesc de câteva ori. Pe lanţul comercial, toţi intermediarii îşi pun adaosuri, iar în final, hipermarketurile adaugă tot felul de t