Ghetele de la Timberland sunt unele dintre cele mai recunoscute piese clasice ale modei, preferate de toată lumea, de la muncitori la rapperi. Care este secretul succesului?
39 de componente, construite în 80 de ateliere diferite din fabrică. Oricine ar fi iertat dacă ar crede că obiectul discuţiei este o piesă de la NASA. De fapt, este vorba de „reţeta“ unei perechi de ghete galbene, cu opt găuri, de la Timberland. Unele dintre cel mai uşor de recunoscut piese de încălţăminte din lume, care reuşesc să satisfacă gusturile a categorii şi generaţii diferite în acelaşi timp: de la hipsteri la muncitori, de la rapperi la intelectuali. Ghetele, care au oferit numele companiei, sărbătoresc 40 de ani de la lansare în 2013 şi pot fi numite, cu uşurinţă, clasice ale modei.
În afara trendurilor
Pentru ca un brand de încălţări să devină atât de popular, să vândă milioane de exemplare anual, trebuie să transceadă tendinţele şi să intre într-o altă sferă, una a culturii pop. Nu este de ajuns să existe o gaşcă de pasionaţi ai modei înnebuniţi după acel produs, este nevoie ca piesa să depăşească bula din jurul industriei modei. Succese similare au fost obţinute cu ajutorul muzicii sau al artei de către alte branduri – precum Converse, care a ales trupa Hot Chip ca imagine a campaniei din 2010, fapt care îi permite astăzi să aibă reclame în cluburi şi la concerte din toată lumea.
„De cele mai multe ori, această dimensiune adiţională nu este aleasă de către brand, ci se întâmplă în mod natural: este vorba de locul potrivit şi momentul potrivit, imaginea corectă, stilul şi atitudinea“, scrie publicaţia britanică „The Guardian“.
Este ceea ce Timberland a făcut, iar asta se vede cel mai bine în profiturile companiei. Cumpărat de trustul gigant VF Corporation în 2011, brandul a avut parte de o creştere de 13% în primele nouă luni ale anul trecut, aju