INTERPELARE A trecut mai bine de un an de când povestea trenuletului de Husi s-a terminat, pe cât de brusc, pe atât de greu de acceptat de toti locuitorii zonei, fie ei huseni sau oameni din satele care aveau nevoie de acest mijloc de transport. Prea multe explicatii nu s-au dat si, din câte s-a vãzut, autoritãtile judetului nu au luptat prea mult pentru rãmânerea sa pe sine. Husenii însã, continuã si astãzi sã scrie memorii, sã cearã explicatii pentru soarta trenuletului lor. Pentru ei, senatorul dr. Nelu Tãtaru, l-a interpelat în acest caz pe însusi ministrul transporturilor, Relu Fenechiu. În scurt timp, ministrul transporturilor va formula un rãspuns pentru huseni.
“Pentru mii de oameni din zona Husi si comunele arondate, decizia ca, din data de 14.01.2012, linia Crasna- Husi sã îsi înceteze activitatea a fost, pe cât de neasteptatã, pe atât de grea. Dupã o istorie de 130 de ani, trenul de Husi era desfiintat, chiar dacã locuitorii zonei mai aveau nevoie de el. Nerentabilitatea a fost motivul invocat. Fãrã îndoialã, CFR-ul, respectiv CREIR Iasi si-a fãcut bine socoteala si a sesizat cã aceastã sectie nu produce cât consumã. Însã, domnule ministru, husenii continuã sã fie convinsi cã, în fond, problema a constat în faptul cã s-a trecut prea usor peste cauzele care au dus la nerentabilitatea acestei sectii, cauze care, odatã remediate, ar fi dus la un echilibru economic, dar, posibil, si la profit. De pildã, una din principalele cauze a fost lipsa clientilor! Ea a contat cel mai mult în luarea deciziei de închidere a sectiei. Însã, dacã s-ar fi dorit, s-ar fi constatat simplu cã orele de plecare si sosire, erau necorespunzãtor stabilite, parcã în pofida intereselor oamenilor. Plecãrile se fãceau la amiazã, iar în Iasi sau Vaslui, unde cãlãtorii mergeau cu treburi, se lucreazã în institutii – bãnci, universitãti, policlinici, cabinete medicale private, etc