Google se ofera sa faca concesii majore in privinta afisarii rezultatelor de cautare in Europa – inclusiv o mai buna reliefare a continutului platit propriu si afisarea link-urilor catre concurenta – in incercarea companiei de a diminua ingrijorarile privind posibilele abuzuri pe care le-ar face gigantul american, a anuntat joi organizatia antitrust a UE.
Motorul de cautare al Google este aproape de monopol in Europa. Comisia Europeana investigheaza inca din 2010 practicile neconcurentiale ale companiei americane, indicand cateva nereguli pe care Google incearca, acum, sa le adreseze, scrie ABCNews.
Google s-a oferit sa reliefeze mai clar rezultatele sponsorizate de ei, precum YouTube, Google Maps si alte functii de shoping, permitand utilizatorilor sa distinga intre rezultatele naturale si cele promovate de insasi Google. Totodata, compania a fost de acord sa arate si rezultate ale concurentei, alaturi de link-urile catre site-urile lor, a transmis Comisia UE. Citeste si:Google Play sarbatoreste un an prin reduceri specialeGoogle va impune plata pentru Gmail in cazul IMM-urilorEroarea DE INCEPATOR care a costat Google 20 MILIARDE de dolari
UE a fost deseori mai dura fata de companii americane decat omologii sai de peste Ocean, Federal Trade Commission si Justice Department. Google, cu sediul in California, a reusit sa inchida un caz similar cu FTC in ianuarie, fara a face nicio concesie majora in ceea ce priveste felul in care conduce motorul de cautare.
Comisia din Europa propune un test de o luna, concurentii fiind apoi intrebati daca li se par suficiente modificarile. In functie de raspunsuri, se vor lua masurile finale pe care Google va trebui sa le respecte.