Consilierii generali ai Capitalei hotărăsc vineri dacă Bucureştiul va participa la proiectul european de sisteme de transport suspendate, de tipul telecabinelor.
Potrivit unui proiect de hotărâre, primarul Sorin Oprescu va fi cel care va negocia cu compania Overland Transport Systems (OTS) din Anglia, cea care se va implementa transportul în mai multe ţări europene.
Potrivit proiectului, sistemele suspendate de transport vor completa actualul sistem de transport, cu care se va intersecta. Sistemul de transport suspendat va avea telecabine care se vor opri în aceleaşi staţii de autobuz, tramvai sau troleibuz ca cele de astăzi. Proiectul prevede că traseul va avea loc pe o distanţă de maxim 10 kilometri, iar cabinele vor putea să transporte cel mult patru persoane sau un scaun cu rotile şi o persoană, maxim două.
De asemenea, greutatea maximă ce va putea fi transportată este de 400 de kilograme, viteza medie de transport, de 50 de kilometri pe oră, iar numărul maxim al călătorilor transportaţi pe oră, pe fiecare direcţie de mers - de aproximativ 5.000 de persoane.
Proiectul pus în discuţie de primărie prevede că telecabinele vor utiliza o sursă electrică externă, acestea urmând să se succeadă la o distanţă de 10 metri.
Toate cabinele vor fi echipate cu instalaţie de încălzire, aer condiţionat, cu camere de supraveghere video în interior sau în exterior.
Marţi, Sorin Oprescu că atunci când a văzut proiectul a pufnit în râs, dar apoi s-a hotărât totuşi să încerce. „Este o hotărâre a Uniunii Europene prin care s-a ajuns la concluzia că acest lucru ar rezolva multe probleme şi pentru acest lucru există o finanţare mare. Hai să încercăm să vedem ce se întâmplă. Dacă vom putea să o facem, încă nu se ştie unde. Ar putea să se întâmple maxim două lucruri: unul ar fi că o să se plimbe numai politicienii, să ajungă mai repede la serviciu