În recentul concert de la Ateneul Român, Orchestra Medicilor „Dr. Ermil Nichifor“ şi Corul studenţilor medicinişti, sub bagheta lui Iosif Ion Prunner, au abordat un îndrăzneţ repertoriu alcătuit din fragmente compuse de Verdi şi Wagner. Cum au evoluat, ne spune Anca Florea, la Revelaţiile Euterpei.
A devenit deja o tradiţie ca, omagiind Ziua mondială a sănătăţii, Orchestra medicilor „Dr. Ermil Nichifor“ să ofere, la Ateneu, un concert deosebit. Iar de această dată evenimentul a căpătat conotaţii aparte, marcând Anul Verdi-Wagner printr-o gală în cadrul căreia ansamblul a colaborat şi cu un cor al studenţilor medicinişti (pregătit de Tudor Ionescu), la pupitru aflându-se, ca de obicei, Iosif-Ion Prunner. Şi parcă pentru a spori anvergura momentului, în sală s-au aflat, pe lângă ministrul sănătăţii, Eugen Nicolăescu, şi alte personalităţi din lumea medicală, dar şi renumita soprană Angela Gheorghiu, alături de contratenorul Cezar Ouatu, şi soprana Maria Slătinaru-Nistor (care, după cum a precizat prof. dr. Mircea Penescu în deschiderea programului, a recomandat câţiva dintre soliştii serii) sau soprana Silvia Voinea. Un public extrem de numeros (ca întotdeauna, de altfel) a aplaudat, pe bună dreptate, secvenţele orchestrale şi corale, pentru că ansamblurile au cântat cu acurateţe şi o disponibilitate parcă mai accentuată ca altădată de a se implica în interpretarea unor pagini din creaţia verdiană – uvertura la opera Forţa destinului, corul din Trubadurul, uvertura şi îndrăgitul „cor al sclavilor“ din Nabucco–, precum şi fragmente wagneriene – Preludiu(actul III) şi Marşul nupţial dinLohengrin, Preludiu la Parsifal sau uvertura la opera Maeştrii cântăreţi din Nürnberg (însă cu dezechilibre şi „zone confuze“). Dar toate acestea au alternat, într-o succesiune echil Publicitate ibrată, cu arii abordate (şi) de tineri deja binecunoscuţi şi, în general, ap