Paula Dornescu, profesor de limba franceză la Colegiul Național “Roman-Vodă”, a învățat în Franța cum să predea limba franceză pe înțelesul și pe placul generațiilor de astăzi în cadrul unui stagiu de formare pe tema metodelor moderne de predare a limbilor străine.
Profesoara romașcană a participat la un stagiu Comenius de formare continuă pentru profesorii de limba franceză, cu sprijinul financiar al Agenției Naționale pentru Programe Comunitare. Cursul “Practici inovatoare în predarea limbilor străine” a fost organizat de către Centrul de Lingvistică Aplicată din Besançon.
Această activitate de formare a permis celor 29 de cadre didactice din Spania, România, Slovacia, Ungaria, Georgia, Letonia, Italia, Germania și Algeria să beneficieze, pe de o parte, de o imersiune lingvistică și culturală în Franța, în cadrul unei deschideri europene, iar, pe de altă parte, a avut posibilitatea să descopere instrumente inovatoare interactive în predarea limbii franceze.
“Stagiul de 54 de ore a alternat cursuri, conferințe, ateliere de lucru, vizite școlare, activități culturale și de socializare, vizite și excursii. Individual sau în echipă, am lucrat și rezolvat diverse sarcini de lucru pe marginea documentelor propuse (fotografii, afișe publicitare, scurtmetraje, videoclipuri), descoperind o varietate de suporturi și tehnici pentru a declanșa interacțiunile și exprimarea orală. Am făcut schimb de experiență cu ceilați colegi, împărtășind idei, sugestii din activitatea noastră la catedră în ceea ce privește animarea unei clase de elevi. Vizitele școlare (Lycée Saint-Paul, Collège Clairs Soleils) au constituit o experiență multiculturală foarte interesantă, având ocazia de a compara și de a face schimburi de bune practici cu colegii noștri. Participarea la aceste stagii de formare reprezintă o experiență interesantă și profitabilă pentru dezvolt