Metodele infractorilor devin din ce în ce mai diverse pe zi ce trece, iar sursele lor de „inspiraţie” sunt nebănuite. Spărgătorii de locuinţe caută mai nou ţinte pe Facebook, unde se postează fotografii din interiorul propriilor locuinţe. Metodele infractorilor devin din ce în ce mai diverse pe zi ce trece, iar sursele lor de „inspiraţie” sunt nebănuite. Spărgătorii de locuinţe caută mai nou ţinte pe Facebook, unde se postează fotografii din interiorul propriilor locuinţe.
Poliţia Română a lansat recent campania preventivă intitulată „Nu-ţi scăpa casa din ochi", care urmăreşte conştientizarea riscurilor la care se expun oamenii când îşi lasă uşile descuiate, ferestrele neasigurate sau când lasă să intre în casă persoane necunoscute, care se recomandă ca fiind reprezentanţi ai unor instituţii publice.
Conform Mediafax, în acest sens vor fi împărţite 300.000 de scrisori şi 150.000 de broşuri, iar la avizierele blocurilor, la sediile unităţilor de poliţie, la intrările în centrele comerciale şi în alte locuri publice vor mai fi expuse încă 5.000 de afişe.
Reprezenanţii Poliţiei Române atrag atenţia că spărgătorii acţionează la ponturi, iar acestea sunt oferite uneori chiar de către proprietarii locuinţelor. Unii hoţi îşi petrec mult timp pe reţelele de socializare, printre care şi Facebook, unde găsesc persoane care postează fotografii făcute în propriile locuinţe, din care se vede că au în casă obiecte de preţ.