Cărţile tradiţionale par să piardă tot mai mult teren în şcolile americane, relatează lastampa.it. În plină epocă a lecturii digitale, numită în limbajul de specialitate „e-reading“, vechile manuale sunt înlocuite de softuri avansate, care revoluţionează metodele de învăţare şi predare în şcolile americane. Aproape o duzină de instituţii americane au adoptat o metodă cu totul inovativă de predare şi învăţare. În esenţă, noutatea constă în faptul că profesorii indică elevilor textele pe care trebuie să le citească pentru cursuri sau examene, însă aceştia nu îşi rezolvă sarcinile cumpărând sau împrumutând cartea, cum se proceda până acum, ci folosind aşa-numitul „CourseSmart textbooks“. Este vorba de un program care vine din Silicon Valley, ai cărui proprietari sunt Pearson, McGraw-Hill şi alţi editori. Din câte se pare, prin intermediul sistemului CourseSmart, profesorii pot să ştie cât de conştiincioşi sunt elevii lor în mod real.
Profesorii au posibilitatea să ştie dacă studenţii îşi citesc cursurile, dacă sar anumite pagini, dacă subliniază lucrurile esenţiale sau dacă îşi iau notiţe. De exemplu, decanul Universităţii Texas A&M, Tracy Hurley, care a adoptat deja acest, sistem este de părere că avem de-a face cu un fel de Big Brother, numai că are intenţii bune. Editurile mari specializate în crearea materialelor pentru învăţământul superior colectează deja date de la milioane de studenţi care îşi folosesc materialele digitale. CourseSmart, însă, merge mai departe trimiţând feedback către profesori, punându-i la curent cu privire la modul în care studenţii răspund la materialele didactice.
Sistemul acesta le arată profesorilor un „indice al interacţiunii cu textul“, lucru care va ajuta pe viitor casele de editură să-şi îmbunătăţească apariţiile editoriale pentru studenţi. Studenţii de aici au oportunitatea de a învăţa folosind unul dintre cele mai av