De la producător la consumator, mărfurile, fie că vorbim de alimente, băuturi sau alte bunuri, se scumpesc de câteva ori. Pe lanţul comercial, toţi intermediarii îşi pun adaosuri, iar în final, hipermarketurile adaugă tot felul de taxe, de la cea de raft la cea de marketing şi promovare. Acestea se regăsesc, bineînţeles, în preţul pe care îl plătim la casă. De exemplu, producătorul care facturează un borcan de magiun cu 15 lei, primeşte de la hipermarket doar 9 lei. Diferenţa înseamnă taxe de marketing, promovare sau de raft. La acest preţ, se adaugă TVA-ul şi alte taxe de magazin, astfel încât borcanul este vândut cu 22 de lei sau chiar şi cu 25 în unele magazine. Cum cerere există, hipermarketurile nici nu se gândesc să renunţe la vreuna dintre taxele care umflă costurile alimentelor, spre nemulțumirea clienților. La ora actuală, 85% dintre producătorii români doar îşi acoperă costurile, fără să facă şi profit.
De la producător la consumator, mărfurile, fie că vorbim de alimente, băuturi sau alte bunuri, se scumpesc de câteva ori. Pe lanţul comercial, toţi intermediarii îşi pun adaosuri, iar în final, hipermarketurile adaugă tot felul de taxe, de la cea de raft la cea de marketing şi promovare. Acestea se regăsesc, bineînţeles, în preţul pe care îl plătim la casă. De exemplu, producătorul care facturează un borcan de magiun cu 15 lei, primeşte de la hipermarket doar 9 lei. Diferenţa înseamnă taxe de marketing, promovare sau de raft. La acest preţ, se adaugă TVA-ul şi alte taxe de magazin, astfel încât borcanul este vândut cu 22 de lei sau chiar şi cu 25 în unele magazine. Cum cerere există, hipermarketurile nici nu se gândesc să renunţe la vreuna dintre taxele care umflă costurile alimentelor, spre nemulțumirea clienților. La ora actuală, 85% dintre producătorii români doar îşi acoperă costurile, fără să facă şi profit.