Constructorul auto german Volkswagen, cel mai mare din Europa, intenţionează să amortizeze declinul cererii din acest an din Europa aducând pe piaţă 60 de modele noi şi versiuni actualizate, scrie Bloomberg. Una din versiuni va fi a sedanului de lux Bentley Flying Spur. „Criza europeană a datoriilor rămâne o sursă de turbulenţe cu bătaie lungă. Indiferent dacă piaţa scade sau creşte, ţelul nostru este de a ne asigura că grupul VW ajunge în vârful industriei auto“, a afirmat Martin Winterkorn, CEO al producătorului german de automobile. Cererea de pe piaţa europeană se îndreaptă spre minimul ultimilor 20 de ani, iar VW ţinteşte vânzări mai mari, printre altele, prin actualizări ale modelelor Golf, Skoda Octavia şi un nou sedan Audi A3.
Europa este condusă de speculatori, care au atacat şi forintul, a declarat premierul ungar Voktor Orban, citat de portfolio.hu. „Au fost speculaţii împotriva forintului, dar ne-am mobilizat rapid“, a spus premierul, făcând referire la o depreciere de scurtă durată, dar accentuată a monedei ungare din cauza unui titlu înşelător al unei ştiri publicate marţi de o mare agenţie de presă. Singurul mod în care Ungria se poate întări în faţa speculaţiilor este stabilizarea economiei, a mai spus Orban. Pe 23 aprilie, cu şase minute înainte ca banca centrală ungară să anunţe decizia privind dobânda de politică monetară, Bloomberg a anunţat că instituţia a redus rata de la 5% la 1%. Scăderea a fost de 0,25 puncte procentuale, în ton cu aşteptările pieţelor. După publicarea ştirii forintul s-a depreciat cu 2,5 unităţi în raport cu euro.
Germania respinge o schemă standardizată de garantare a depozitelor bancare la nivel european, a declarat cancelarul german Angela Merkel, citată de agenţia Thomson Reuters. Germania se teme că printr-o astfel de schemă contribuabilii germani vor fi nevoiţi să plătească pentru greşel