Google este in plin proces de atragere de parteneri, atat media cat si de advertising, pentru nou lansatul YouTube.ro. Acest lucru inseamna mai multi bani pentru Google, mai multe sanse pentru romani sa isi monetizeze continutul pe canalul video dar si, spune seful Google Romania, cresterea pietei de advertising din tara, per total.
“YouTube.ro va contribui la cresterea pietei de advertising din tara. Nu luam bani dintr-o parte pentru a ii duce in alta, ci cream noi resurse”, spune seful Google Romania, prezent la lansarea locala a platformei video.
Intrebat de Wall-Street.ro daca YouTube dialogheaza activ cu marii advertiseri, precum Coca-Cola, Unilever, sau operatorii telecom, oficialul companiei subliniaza ca “vin si ei catre noi, si noi catre ei!”. Practic, “cat mai curand posibil”, vom vedea pe YouTube.ro pagini branduite in culorile si logo-urile anumitor companii.
Ramane de vazut in ce fel va fi afectata piata de publicitate online din Romania, daca marii spenderi vor suplimenta bugetele de advertising sau vor redirectiona parte din ele catre YouTube. Citeste mai multe despre subiect intr-unul dintre primele materiale aparute in presa despre efectele intrarii YouTube in Romania.
Pe langa crearea de reclame video proprii si incarcarea lor pe canal, advertiserii vor putea folosi instrumente de publicitate precum AdWords for Video pentru targetarea exacta a publicitatii.
Reprezentantii companiei au dat exemple internationale de reclame de succes care s-au raspandit la nivel international strangand sute de mii de vizualizari. Una dintre ele este cea de mai jos, la Turkish Airlines. Initial, compania a platit pentru un milion de vizualizari insa, in doar cateva luni, reclama a fost vazuta de peste 100 de milioane de ori.
“Suntem convinsi ca si companiile din Romania vor sesiza oportunitatea si vor crea reclame c