Ieri, în Sala Galbenă a Palatului Administrativ al Judeţului Iaşi a avut loc cea de-a patra şedinţă ordinară a Consiliului Judeţean (CJ). Ca şi în cazul celorlalte întruniri ale plenului, toate proiectele de pe ordinea de zi au fost aprobate, cu excepţia unuia singur, care a fost amânat pentru şedinţa următoare.
În ciudat faptului că, la cererea consilierilor, şedinţa a fost programată la o oră mai târzie decât de obicei, 15.00, aleşii judeţului s-au întins la discuţii şi dezbateri până după ora 17.00, în condiţiile în care pe ordinea de zi au fost doar 26 de proiecte de hotărâre.
Principala cauză ce a determinat intervenţii prelungite din partea consilierilor a fost introducerea pe ultima sută de metri a unor clarificări în notele de fundamentare a unor proiecte, astfel încât aleşii judeţului nu au mai avut timp să le consulte. O altă cauză a fost apariţia unor puncte pe ordinea de zi în intervalul dintre şedinţa comisiilor de specialitate reunite şi cea a plenului.
Un proiect important atât pentru judeţ cât şi pentru regiune a fost cel referitor la constituirea Consiliului de Administraţie (CA) al Regiei Autonome Aeroportul Iaşi. La sfârşitul anului 2011, Guvernul de atunci a emis o ordonanţă privind guvernanţa corporatistă, ordonanţă care prevedea ca, din acel moment, conducerea regiilor autonome şi a societăţilor comerciale, să fie făcută pe un alt model, consiliul de administraţie să aibă o altă componenţă, recrutarea membrilor să fie făcută pe principii de apartenenţă la domenii de activitate al regiei sau societăţii respective. Astfel, anul trecut a fost demarat acest proces şi de către Consiliul Judeţean, pentru Regia Autonomă Aeroportul Iaşi.
„În urma procedurii de selecţie a rezultat un nou CA, într-o componenţă nominală, şi anume, cu acei membri care au fost recrutaţi de către comisia respectivă. Practic, noua ordonanţă are anumite