Facebook vrea să schimbe modul în care oamenii socializează şi tot face acest lucru de câţiva ani. Acum, mai recent, s-a orientat spre emoticons, acele feţe care ar trebui să reflecte o stare umană. Le-a redesenat împreună cu un cercetător al emoţiilor şi crede că noile „feţe zâmbitoare" sunt viitorul.
Facebook colaborează cu Dacher Keltner, specialist în emoţiile umane, pentru a redesena modul în care oamenii comunică prin emoticoane. Iar compania a pornit, după cum notează TechCrunch, de la cartea lui Charles Darwin, „Expresia emoţiilor la om şi animale". Utilizatorii ar trebui de acum să-şi poată trimite emoţii, nu emotigrame.
În aplicaţia de Facebook Messenger pentru iPhone şi iPad au poposit pentru prima dată aceste noi emotigrame pe care Facebook le-a creat şi imită întrucâtva un concurent, Path, care oferea deja aşa ceva. Nu pot fi trimise decât prin dispozitivele mobile, deocamdată, dar pot fi văzute de pe oricare alt dispozitiv. Cum au devenit însă acestea noul centru de interes pentru Facebook?
Reţeaua socială a început lucrul la noul set de emotigrame, împreună cu Keltner, pentru a înţelege mai bine emoţiile şi pentru a contracara valul de certuri. Astfel, ţelul era ca oamenii să-şi rezolve aceste dispute prin emotigrame care să le exprime cu adevărat trăirea de moment. Dar nu se va opri doar la a redesena aceste feţe, ci le vor face dinamice.
Artistul Matt Jones, de la Pixar, împreună cu animatorul Sam Hood vor însufleţi creaţiile lui Keltner. Setul Finch, inspirat de studiul lui Charles Darwin, face deja acest lucru şi în curând îl vor putea încerca şi utilizatorii. Cum funcţionează? După ce emotigrama a fost trimisă, îşi va juca rolul, apoi se va opri, iar repornirea va fi făcută fie de tine, fie de interlocutorul printr-un click.
Mai multe despre colaborarea cu Jones de la Pixar:Facebook :-) şi un artist :P de la P