Nici măcar o minune nu mai poate face ca Litoralul românesc să se ridice, în apropiatele zile libere de 1 Mai, la standardele normale ale unui turism civilizat. Așa cum ne-am obișnuit, și în acest an, turiștii români vor fi întâmpinați, conform zicalei „Las’ că merge și așa!”
Mirosul de putrefacție și algele aruncate de mare pe mal fac parte din peisajul „fi resc” al Litoralului românesc
Sursa: VLAD TEODORESCU
Cu o săptămână înaintea miniconcediului de 1 Mai, coşmarul vacanţei la mare, devenite de acum tradiţionale, începe încă de la ieşirea din Bucureşti. Din punct de vedere al condiţiilor de mers, Autostrada Soarelui se împarte în două părţi distincte: tronsonul până la Cernavodă şi continuarea până în Constanţa. Prima bucată de drum păstrează încă amintirile unei ierni terminate nu de mult timp. Mici, dar multe (!), craterele rămase în asfaltul ca din plastilină după topirea zăpezilor te fac să te gândeşti la mersul pe o cale ferată, aşa se aude şi chiar se simte în maşină.
Pe câteva porţiuni de drum, constructorii au observat şi ei că e „groasă” rău, şi s-au apucat să decoperteze în vederea aşezării unui nou strat de asfalt. Al câtelea? Doar Dumnezeu şi şefii drumarilor pot să mai ştie! Când te bucuri, însă, că ai trecut de zonele cu lucrări, cu mers pe o singură bandă, cu ocolit muncitori şi utilaje grele, cu restricţii de viteză demne de un drum forestier, începe porţiunea „reparată” prin peticire. Şi uite aşa, din hop în hop şi din tronc în tronc ajungi la zona de taxare. Unde, evident, funcţionează numai câte două gherete pe sens. Aşa că, după un drum de peste o oră pe o şosea semi-pustie revii cu picioarele pe pământ, aşezându-te la coadă. Că tot s-a scumpit biletul şi a ajuns la 13 lei!
A doua parte a autostrăzii este netedă ca-n palmă şi chiar seamănă cu ceea ce am văzut cu toţii „afară”. Asfaltul este impecabil fiindcă, spun şo