Jurnaliştii emisiunii „Din|Interior”, de pe Digi 24, au aflat cine sunt vinovaţii pentru dezastrul în care se află reţeaua de conducte de produse petroliere, ajunsă la cheremul hoţilor de fier vechi
1 /.
Emisiunea „Din|Interior” propune pentru această săptămână o anchetă despre situaţia dezastruoasă în care se află reţeaua de aproape 2000 de kilometri de conducte de produse petroliere. Conductele construite să transporte rapid şi eficient benzina şi motorina de la rafinăriile din Valea Prahovei spre marile oraşe din sudul ţării şi spre porturile Giurgiu şi Constanţa, în valoare de peste 100 de milioane de euro, s-au transformat, după 1989, în raiul hoţilor de fier vechi, au aflat jurnaliştii emisiunii Din Interior, într-o ancheta pentru Digi 24.
Echipa „Din|Interior” s-a deplasat în toate zonele în care vechiul sistem de conducte a funcţionat cândva: de la Feteşti, Constanţa, Teleajăn, până în apropierea Bucureştiului, la Chitila. Ce au găsit, spre exemplu la Teleajăn, cea mai mare staţie de pompare din ţară? O familie care creşte oi şi capre printre instalaţii şi multă, multă rugină... „Este vorba de o investiţie care a fost de multe milioane de dolari la vremea respectivă. Starea, o vedeţi şi dumneavoastră! Care? Rugina!" Petrotrans, compania de stat care a administrat sistemul de transport a dat faliment în anul 2007, iar statul român nu a reuşit să găsească un investitor privat care să preia activitatea. Soluţia găsită de autorităţi: trecerea întregului patrimoniu în conservare.
Consecinţele acestui adevărat abandon al autorităţilor este acum vizibil peste tot în ţară, iar reacţiile celor care se ocupau odinioară de Petrotrans sunt sugestive. „Imaginea este tristă, pentru că este de fapt imaginea dezindustrializării României”, este concluzia lui Marian Săniuţă, fost şef serviciu management Petrotrans. Iar Dumitru Costea, fo