Oamenii abia au făcut trecerea de la mouse şi tastatură la ecranele tactile şi deja apar noi forme de control al interfeţelor, care mai de care mai futuriste. Deşi controlul tactil abia începe să-şi facă apariţia pe computere, tehnologia propune deja alternative pentru touchscreen. Printre cele mai populare se numără controlul prin gesturi şi cel vocal, dar există şi tehnologii care se bazează pe expresiile faciale ale utilizatorului.
În 2002, Tom Cruise juca rolul lui John Anderton în filmul science fiction „Raport Special“, a cărui acţiune are loc în anul 2054. De-a lungul filmului. personajul lui Cruise interacţionează cu PC-urile prin gesturi, însă această tehnologie nu mai ţine acum de ficţiune, ci de realitate.
De la Wii şi Kinect la brăţara care citeşte impulsurile electrice emise de muşchi
Cei de la Nintendo au prezentat, în 2006, consola de jocuri Nintendo Wii, ale cărei controlere în formă de baghetă reacţionau la mişcare. Sony a urmat modelul şi a integrat în sistemul Playstation 3 o modalitate de control similară.
Microsoft a revoluţionat industria în 2010. Compania a lansat Kinect, un senzor destinat consolei de jocuri Xbox 360, care le permite utilizatorilor să joace jocuri prin intermediul mişcării. Între timp, senzorului i-au fost găsite şi alte utilităţi. Persoanele de rând îl pot folosi şi ca o telecomandă pentru consola Xbox, cercetătorii de la MIT l-au folosit pe un robot care detecta şi interacţiona cu oamenii pe baza gesturilor şi se încearcă şi integrarea senzorului cu browser-ul Chrome de la Google.
După ce americanii de la Microsoft au lansat Kinect, sud-coreenii de la Samsung au implementat, în 2012, o tehnologie similară pe televizoarele lor inteligente. La scurt timp după, majoritatea companiilor producătoare de Smart TV-uri s-au alăturat trend-ului.
Începând cu anul 2012, interesul faţă de controlul baz