Conform reprezentanţilor Uniunii Locale a Asociaţiilor Locative Arad (ULALA), majoritatea lifturilor din municipiu au ieşit din garanţie, astfel încât este pusă în pericol siguranţa celor care le folosesc. Vasile Arion, prim-vicepreşedintele ULALA, susţine că, după cum este şi normal, în astfel de cazuri nu se mai acordă autorizaţie de funcţionare. „Nu avem o statistică în acest sens, dar majoritatea lifturilor sunt vechi. Blocurile din municipiu sunt construite în perioada anilor ´70 – ´80, astfel încât majoritatea lifturilor au început să iasă din perioada de garanţie. În funcţie de firma care le-a făcut, ascensoarele aveau garanţie de 20-30-40 de ani. Asociaţiile au început să schimbe lifturile, aşa cum s-a întâmplat în zona Polivalentă, dar această operaţiune se desfăşoară într-un ritm nesatisfăcător”, a declarat Arion.
Toată lumea trebuie să plătească
Asociaţiile de proprietari reuşesc cu greu să strângă bani pentru a cumpăra lifturi noi, în condiţiile în care preţul întreţinerii a explodat în ultimii ani, iar locatarii sunt din ce în ce mai săraci. „Din toată sărăcia lor, oamenii trebuie să facă acest sacrificiu, pentru că un lift ieşit din garanţie nu mai poate funcţiona. Dacă se întâmplă ceva, membrii comitetului asociaţiei îşi riscă libertatea. Sunt blocuri în care circulă cu liftul şi 200-300 de persoane pe zi. Din fericire, în Arad nu au fost accidente de acest fel, cum s-a întâmplat în alte părţi din ţară. Trebuie ştiut că, în condiţiile în care, preţul unui lift depăşeşte un miliard de lei vechi, înainte de a face o astfel de achiziţie trebuie organizată o licitaţie”, a continuat prim-vicepreşedintele ULALA. Acesta a ţinut să precizeze că, locatarii de la parter şi etajul I pot fi scutiţi de la plata energiei electrice folosită de lift, dacă fac o cerere în acest sens, dar sunt obligaţi să contribuie cu bani la repararea ascensorului s