Volumul vânzărilor de bere ale grupului olandez Heineken în România a stagnat în primul trimestru, faţă de perioada similară a anului anterior, în timp ce în Europa Centrală şi de Est, al treilea mare producător la nivel mondial a consemnat un declin de 3%. Grupul a vândut în Europa Centrală şi de Est, în primul trimestru, 10,4 milioane de hectolitri de bere, faţă de 10,1 milioane de hectolitri în primele trei luni ale anului trecut, se arată într-un comunicat al Heineken. Creşterea recentă a unor preţuri a contribuit la un venit solid pe hectolitru şi la majorarea uşoară a veniturilor totale în regiune în intervalul analizat. Heineken a consemnat o scăderi uşoare ale volumelor comercializate în Rusia şi Polonia, creştere în Cehia, iar înAustria, România şi Grecia stagnare. "Volumul din Cehia au crescut cu mai puţin de 5%, în timp ce volumele dinAustriaşi România s-au situat în linie cu trimestrul din anul anterior. În Grecia, în pofida menţinerii condiţiilor economice dificile, volumele de bere au rămas stabile", se arată în comunicat. La nivel de grup, vânzările au scăzut cu 3,8%, la 46,7 milioane de hectolitri, din cauza menţinerii condiţiilor volatile la nivelul pieţei globale. Veniturile grupului Heineken au urcat cu 8,1%, la 4,14 miliarde de euro în primul trimestru, cu un impact pozitiv de 449 milioane de euro din consolidarea unor achiziţii. Profitul net s-a situat la 227 milioane de euro, faţă de 166 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut. Heineken România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 1,18 miliarde de lei (266 milioane euro), în creştere cu 13,2% faţă de 2011, iar volumul vânzărilor s-a majorat cu 5%, a anunţat compania la începutul lunii martie. Compania anticipează şi pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri, bazată pe vremea bună din timpul verii, a declarat, la momentul respectiv, Onno Rombouts, Managing Director He