Un volum de credite cu probleme, mai mare decât estimase iniţial cea mai mare bancă din ţară, va trebui să intre la „tratament“ în Centrul de remediere și recuperare a creanțelor înfiinţat de BCR
Divizia de recuperare a creanţelor din BCR, cu o schemă de personal de 500 de oameni, funcţionează ca o companie de sine stătătoare în cadrul băncii şi are misiunea de a deveni centru de profit.
Conducerea diviziei de recuperare creanțe este asigurată de Jurgen de Ruijter. Centrul este împărțit, la rândul său, în mai multe direcții - de remediere, restructurare și recuperare efectivă.
Deși inițial a fost vorba de includerea celor 26,7% credite neperformante în acest centru, conducerea băncii a ajuns la concluzia că în divizia de reciclare trebuie introduse și celelalte credite cu probleme și întârzieri, cele intrate în categoria substandard și îndoielnic, pe lângă cele catalogate ca pierdere.
Ordin pe creditare! Dar, selectiv…
În sistemul bancar românesc abordările privind activele neperformante au fost diferite în funcție de situație. „În cazul BCR, vorbim de consolidarea tuturor activităților legate de managementul portofoliului de credite neperformante“, a declarat purtătorul de cuvânt al BCR, Ionuț Stanimir. Prima dintre diviziile centrului este cea de remediere, care se ocupă de clienții care au întârzieri de câteva zile la plată sau unde este destul de clar că evoluțiile macroeconomice nu sunt favorabile sectorului de piață în care activează acel client. „De cele mai multe ori, vorbim de intervenție preventivă în aceste cazuri, iar acolo unde situația devine critică se trece la stadiul următor“, precizează Stanimir.
A doua divizie, cea de restructurare, se ocupă de cazurile întârzierilor repetate sau al celor care depășesc deja un interval de timp consistent; de cele mai multe ori, intervine prelungirea perioadei de ramburs