In primul trimestru al anului 2013 Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii a primit 314 plangeri de la utilizatorii de servicii de comunicatii, a anuntat luni autoritatea. Cei mai multi utilizatori (36%) au reclamat aspecte legate de derularea contractelor incheiate cu furnizorii. Utilizatorii au reclamat cele mai multe probleme asociate furnizarii serviciilor de comunicatii electronice din partea operatorilor RCS&RDS (25%), Cosmote (22%), Romtelecom (18%), Orange (17%) si Vodafone (10%).
Marea majoritate a problemelor semnalate de utilizatori se refera la relatia contractuala dintre acestia si furnizorii de servicii de comunicatii electronice, mai precis la aspecte privind derularea, prelungirea, incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte. Nemultumirea utilizatorilor provine, in principal, din neintelegerea prevederilor din contracte, generata fie de complexitatea acestora si informarea insuficienta din partea furnizorilor, fie de faptul ca utilizatorii nu citesc cu atentie contractele la momentul semnarii lor. Se ajunge astfel la situatii in care utilizatorii nu cunosc nici macar prevederile referitoare la unitatile incluse (minute, MB), tarifele aplicabile, instalarea/activarea serviciului, durata contractului si conditiile de reinnoire a acestuia.
Alte aspecte semnalate Autoritatii au vizat neintelegeri privind modalitatea in care sunt tarifate si facturate serviciile de comunicatii electronice (14%), precum si calitatea acestora (8%). Cu privire la acest din urma aspect, utilizatorii au reclamat, printre altele, viteza scazuta de transfer a datelor in cazul serviciului de acces la internet (desi in cele mai multe cazuri aceasta nu era garantata prin contract) si intarzieri la instalarea serviciului contractat.
1241 de petitii primite in anul 2012
P