Acum 10 ani, pe 28 aprilie 2003, Apple a reinventat muzica, dar a speriat şi toţi reprezentanţii industriei, atunci când a lansat iTunes , magazinul online de muzică şi filme. Cinci ani mai târziu, în 2008, iTunes devenea cel mai mare magazin de muzică din Statele Unite ale Americii.
Principala problemă cu iTunes în momentul în care s-a lansat era faptul că schimba modelul de business după care funcţionau casele de discuri. Oamenii nu mai erau nevoiţi să cumpere întregul album la un preţ mare, ci puteau da un dolar pentru o singură melodie. Dar frica s-a transformat în încredere, iar oamenii din întreaga lume au descoperit că este mai lejer să funcţioneze după acest model.
iTunes Store s-a deschis pe 28 aprilie 2003, iar în primele 18 ore a vândut 275.000 de melodii, iar după cinci zile trecuse de un milion de piese vândute. În octombrie 2003, Apple a lansat şi varianta pentru Windows, aşadar în primele trei zile a fost descărcat de peste un milion de ori. Acest lucru i-a provocat satisfacţie lui Steve Jobs, care într-un interviu comun cu Bill Gates chiar se lăuda că „iTunes e cel mai popular program de pe Windows”.
Pe 15 decembrie 2003 Apple a anunţat că a vândut 25 de milioane de melodii. Pe 15 martie 2004, Apple a anunţat că au fost descărcate peste 50 de milioane de melodii. După un an, magazinul vânduse peste 70 de milioane de piese.
Miliarde de piese
iTunes a devenit mult mai popular de atât. Pe 23 februarie 2006, Apple anunţa că a fost descărcată piesa cu numărul un miliard. Ea a fost cumpărată de Alex Ostrovsky din Michigan. El a cumpărat piesa „Speed of Sound” de la Coldplay, iar pentru acest lucru tânărul a putut să vorbească la telefon cu Steve Jobs şi a primit 10 iPod-uri, un iMac şi un voucher cadou de 10.000 de dolari.
Pe 10 ianuarie 2007 a fost cumpărat cântecul cu numărul 2 miliarde, iar apoi, de cel puţin două ori