Prin noul 301, francezii de la Peugeot au încercat să intre într-un segment de piață care pare a se afla „pe val“. În ciuda unor merite incontestabile, modelul pare să fi pierdut startul
Mirajul „low-cost“ sau, mai nou, „smart-buy“ pare să fi atras mulți producători auto. După ce Renault a demonstrat, prin Dacia, că o mașină ieftină poate aduce un profit substanțial mai ales în vremuri tulburi, mulţi producători au încercat să copieze rețeta utilizată de cuplul franco-român. Printre aceștia, francezii de la PSA Peugeot-Citroen, care au lansat modelele Peugeot 301 și Citroën C-Elysee în speranța că vor putea ocupa măcar o parte din nișa de piață nou-apărută. Din nefericire, ideea pare să fi fost insuficient analizată și târzie. Cel puțin asta dovedesc vânzările. În România, o piață perfectă pentru „smart-buy“, au fost comercializate în martie doar opt unități 301 și patru C-Elysee. Nici la nivelul statelor est-europene din UE situația nu este mult mai bună: 379 unități 301 și 567 C-Elysee au ajuns la clienți în a doua lună a anului. În timp ce Loganul celor de la Dacia a depășit 1.000 de unități. E drept că modelul românesc s-a impus deja pe piață, însă motivele vânzărilor reduse ale modelului 301 trebuie căutate și în altă parte. Mai precis, la capitolul preț.
Prea scump
Lista de prețuri pentru Peugeot 301 începe de la 10.900 de euro și urcă până la 14.700 de euro. E drept că există și o ofertă „de lansare“ care reduce suma cu aproximativ 1.000 de euro. Insuficient. Dacia Logan costă între 6.690 euro și 11.200 de euro și, în ciuda aparențelor, nu e deloc mult mai slab echipată. Cel puțin în cazul nivelului de bază. Varianta testată de Capital, Peugeot 301 Allure, dotată cu propulsorul diesel 1.6 HDi care dezvoltă 92 CP se poate lăuda însă cu un comportament rutier ceva mai „așezat“ decât Loganul românesc. În plus, motorul pare mai bine ad