Deși se vor introduce mai multe ore de educație fizică în școli, din toamnă, metodologia de predare nu va fi schimbată, deși se impune cuprinderea unor noi forme de exerciții, organizate în alte structuri, susține prof. Adrian Dragnea, președintele Societății Române pentru Educație Fizică și Sport, prezent la sfârșitul săptămânii trecute la Târgu-Mureș, unde a participat la prima ediție a conferinței științifice internaționale ”Conexiuni introspective în științele motricității umane”.
”Cred că ar trebuie modificată metodologia, conținutul programelor de educație fizică la toate clasele este cel sovietic. El nu s-a schimbat, avem aceleași elemente din ramuri de sport și aceeași metodologie. Trebuie să se facă și gimnastică de bază și atletism și jocuri sportive. Există metodologia dezvoltării calităților motrice de bază, ele constituie o condiție pentru efectuarea mișcărilor care sunt învățate. Este datoria profesorului de educație fizică să dezvolte aceste capacități. Ele nu se manifestă așa, sunt sub formă combinată, forța este totdeauna combinată cu viteza, rezistența, cu coordonarea, etc. Astea fac parte din programă. Trebuie schimbată metodologia și programa de educație fizică, pentru că competențele europene cer acest lucru”, a precizat prof. Adrian Dragnea.
Metodologia nouă ar trebui să cuprindă noi forme de exerciții, organizate în alte structuri. De exemplu, exerciții sub formă de joc, prof. Dragnea explicând că practicarea acestora la clasele mici sunt esențiale copiilor și produc modificările necesare în organism.
Începând cu anul școlar 2013-2014 elevii vor avea în curricula școlară mai multe ore de educație fizică care, în opinia prof. Dragnea, este, în continuare, un subnecesar comparativ cu numărul de ore alocat educației fizice în alte țări. ”Nu este un număr mare al lecțiilor de educație fizică, este chiar un subnecesar. Pentru că