Cu o cifră de afaceri de 123 de milioane de euro și 1.500 de angajați, Transavia este una dintre puținele firme românești cu activitate total integrată, de la producția cerealeleor pentru furaje, până la comercializarea cărnii de pasăre.
Pot fi numărate pe degete firmele românești care au reușit să-și construiască un sistem complet integrat, de la producerea materiei prime, până la procesarea și comercializarea produsului finit. Una dintre aceste ”rara avis” din business-ul românesc este compania Transavia, din Alba Iulia. După 22 de ani de la înființare, Transavia a ajuns să dețină o divizie vegetală pentru producția cerealelor furajere, 17 ferme de pui de carne, două ferme de reproducţie şi două staţii de incubaţie, o fabrică de nutreţuri combinate, două abatoare de industrializare a cărnii şi o fabrică de procesare a cărnii. Firma produce anual circa 55.000 de tone de carne de pasăre, din care o mare parte este livrată la export(Marea Britanie, Franța, Europa de Sud-est, Orientul Mijlociu, Africa).
Cum se poate ajunge la această performanță și de câți bani este nevoie? ”Mi-e greu să dau o cifră exactă, dar pot să vă spun că, din 1991, când am început activitatea, am investit tot profitul, am luat credite bancare, am accesat și fonduri europene, dar nu foarte consistente, doar circa 2,7 milioane de euro pentru că ne-am bazat mai mult pe surse proprii, am importat utilaje și echipamente, practic, ne-am direcționat toate resursele și toată capacitatea managerială spre dezvoltare”, ne-a declarat directorul general al companiei Ioan Popa.
O astfel de firmă cu activitate integrată, mai ales dintr-un domeniu profitabil cum este cel al industriei alimentare, are mari avantaje: nu depinde de furnizorii de materii prime, nu depinde de intermediari nici pentru aprovizionare, nici pentru desfacerea produselor, poate suporta mai ușor e