* Interviu cu domnul Christophe De Korver, director general al GEFCO România
Compania de logistică GEFCO România a încheiat anul 2012 cu o cifră de afaceri de 42,3 milioane de euro, aproape de valoarea înregistrată în 2011, de 43,3 milioane de euro. Profitul net înregistrat în 2012 a fost de 1,96 milioane de euro, reprezentând o rată de 4,64% din cifra de afaceri.
Anul trecut, PSA Peugeot Citroen a vândut companiei feroviare ruse RZD 75% din GEFCO pentru pentru suma de 800 milioane euro. Domnul Christophe De Korver, director general al GEFCO România, a avut amabilitatea să ne ofere un interviu privind activitatea GEFCO atât în ţara noastră, cât şi pe piaţa internaţională.
Reporter: Cum apreciaţi rezultatele financiare ale GEFCO România în 2012, comparativ cu 2011?
Christophe De Korver: Consider că rezultatele GEFCO România, înregistrate anul trecut, sunt modeste şi sunt optimist că anul acesta va fi mult mai bine, mai ales dacă ne uităm la cifrele din primul trimestru.
Situaţia GEFCO România necesită o oarecare explicaţie suplimentară, deoarece avem două segmente ale afacerii - unul legat până anul trecut de grupul mamă PSA Peugeot Citroen, marcat de situaţia economică dez-amăgitoare a Europei de Vest, şi segmentul "local", care priveşte clienţii non-grup, administrat de GEFCO România. Întotdeauna analizăm cum ne-am dezvoltat atât în cadrul grupului Peugeot-Citroen, dar şi pe segmentul de clienţi externi cu care negociem direct.
Pot să vă spun că 2012 a fost marcat de dezvoltarea la nivel local, GEFCO România înregistrând o creştere de 2-3% pe segmentul clienţilor non-grup administrat direct de noi. Am reuşit să ne dezvoltăm la nivel local prin continuarea colaborării cu clienţii existenţi şi câştigarea altor 28 de clienţi noi din diverse sectoare: auto, retail, industria maselor plastice şi a lemnului sau FMCG.
Dar am