Moda megafoanelor zgomotoase de pe Litoral ar trebui înlocuită cu promovarea modernă online, fie că este vorba de spectacole de circ, concerte sau programe de divertisment, consideră preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii, Dan Matei Agathon.
"Moda maşinilor cu megafoane care asurzesc turiştii prin staţiuni, anunţându-i orele de desfăşurare a spectacolelor de circ, ar trebui să înceteze. În locul vocii sparte din megafon, programul online al tuturor concertelor, spectacolelor sau diferitelor programe de divertisment ar aduce un aer de modernitate pe malul românesc al Mării Negre", arată Agathon, într-un comunicat remis, duminică, AGERPRES.
FPTR apreciază că Litoralul românesc nu este promovat corespunzător în mediul online, deşi acesta a devenit principala modalitate de atragere a turiştilor în ultimii ani.
"Odată cu apariţia platformelor de socializare, a devenit o modă şi o obişnuinţă ca turiştii, cel puţin cei străini, să verifice destinaţiile pe care doresc să le viziteze şi să ia decizii în funcţie de prezentările online. Litoralul românesc este încă la început din acest punct de vedere, iar o dezvoltare în mediul virtual a promovării este necesară atât pentru atragerea de turişti străini, cât şi pentru o mai bună ghidare a vizitatorilor în vederea evenimentelor care se organizează din ce în ce mai des pe Litoral. Promovarea turistică românească trebuie să iasă din epoca pliantelor prăfuite şi a site-urilor arhaice şi să intre în competiţia interactivităţii cu turiştii, folosind platformele sociale, rezervările online şi tot angrenajul generos de captare a atenţiei pe care îl pun la dispoziţie aplicaţiile multimedia şi internetul", subliniază FPTR.
Patronii din turism consideră că "fiecare staţiune trebuie să aibă un site atractiv, cu prezentări detaliate, cu informaţii utile, dar şi cu tururi virtuale ale zonei.