Peste 40% din drumurile României sunt drumuri pietruite şi de pământ, mai mult de un sfert sunt drumuri cu imbrăcăminţi uşoare, în vreme ce drumurile modernizate, cu asfalt, reprezintă aproximativ o treime. Sursa: VLAD STĂNESCU
Mai mult de jumătate din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită, la finele lui 2012, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică.
În vreme ce la noi autostrăzile se construiesc cu viteza melcului şi la costuri astronomice, bulgarii dau dovadă de eficienţă şi îşi propun să termine în timp record autostrada care ne va lega de Turcia.
La nivel local se fac investiţii în turism, prin construirea de pensiuni cu dotări moderne. Din ce în ce mai mulţi administratori înţeleg că turiştii nu mai pot fi momiţi doar dacă le oferi cazare şi masă şi pun la bătaie programe integrate de divertisment. În oferta de Paşte, de exemplu, găsim administratori care oferă turiştilor cursuri de echitaţie, olărit sau de încondeiat ouă sau de pictură pe sticlă.
Însă eforturile şi investiţiile privaţilor sunt eclipsate de lipsa de interes a autorităţilor care nu fac aproape nimic pentru a îmbunătăţi infrastructura. Practic, turiştii îşi riscă maşinile dacă vor să ajungă la agropensiunile ridicate în zone mai puţin accesibile, în condiţiile în care nici măcar jumătate din drumurile comunale nu erau pietruite la 31 decembrie 2012.
ÎN ACESTE CONDIŢII, POT FI CONVINŞI ROMÂNII SĂ ÎŞI PETREACĂ VACANŢELE ÎN ŢARĂ? POATE ROMÂNIA SĂ ATRAGĂ MAI MULŢI TURIŞTI STRĂINI ÎN 2013? CARE ESTE PĂREREA VOASTRĂ?