Ordonanta ce modifica Legea audiovizualului si rescrie regulile din publicitatea TV are efecte colaterale asupa licitatiilor publice, prin care se aloca zeci de milioane de euro pentru comunicarea proiectelor europene sau ale autoritatilor romane. Un efect bun sau rau - depinde pe cine intrebi - este cresterea transparentei: banii alocati de autoritati televiziunilor, in urma licitatiilor publice, devin cel putin teoretic informatie publica. Alte posibile efecte identificate de mai multi interlocutori HotNews.ro sunt cresterea "uriasa" a birocratiei, descurajarea agentiilor interesate de licitatii, posibile greutati pentru institutiile europene. Si raman fara raspuns intrebari precum: ce se intampla la licitatiile unde se inscriu si agentii conditionate de ordonanta, si televiziuni care "au cu ce"?
Informatia pe scurt:
Ordonanta de urgenta nr. 35/2013, publicata in Monitorul Oficial pe 12 aprilie, a zdruncinat din temelii piata de publicitate TV: textul elimina, cel putin teoretic, rabatul practicat in domeniu si face ca plata pentru reclama TV sa fie facuta direct de catre beneficiar catre posturi, fara ca banii sa mai treaca prin agentiile care negociaza pentru spatiu TV. Agentiile si clientii de publicitate au ripostat vehement in urma aparitiei acestui text, dar ordonanta a primit, la inceputul acestei saptamani, sprijinul Camerei Deputatilor. Ce spune, pe scurt, ordonanta, cu privire la publicitatea TV:
spatiul publicitar poate fi achizitionat de un intermediar (agentiile de media) doar in numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii TV (companiile care isi fac reclama)plata pentru publicitate TV se face direct de catre beneficiar radiodifuzorului, in baza facturii emise de acesta din urmaorice rabat sau avantaj tarifar acordat de catre radiodifuzor trebuie sa figureze pe factura emisa beneficiarului final, iar intermediari