Profesorii de la alte discipline ar putea căpăta competențe pentru sport
Secretarul de stat în Ministerul Tineretului și Sportului, Carmen Tocală, a declarat că executivul vrea să introducă în programa școlară patru ore de sport – două de educație fizică, presupunând evaluarea aptitudinilor, și două de sport, presupunând competiții. Totuși, guvernul este conștient că nu are personal suficient, de aceea există intenția de a da și celorlalți profesori, de la alte discipline, alternativa să participe la orele de sport.
„Dacă vrem – și vrem -, vom introduce patru ore de educație fizică și sport, însă avem probleme de infrastructură și probleme de resurse umane. Facem față cu profesorii pe care îi avem la un număr mai mare de ore de educație fizică și sport? Facem față cu infrastructura, cu sălile de sport pe care le avem? Răspunsul este hotărât lucru, nu!”, a declarat Carmen Tocală.
Secretarul de stat a precizat că se încearcă acum să se aducă „o îmbunătățire”, prin clasificări sportive ale tuturor profesorilor. „Încercăm să intrăm în POSDRU cu un proiect european, să dăm alternativă și celorlalți profesori, de la celelalte discipline, să vină să participe la orele de sport. Nu de educație fizică! Vor fi ore de educație fizică și ore de sport”, a precizat Carmen Tocală.
Ea a explicat că partea de educație fizică presupune evaluare, iar partea de sport presupune întrecere. „Și vom împărți cele două direcții, vom avea două direcții, pentru a atrage copiii către educație fizică. Dar nu se exclud niciodată. Sport înseamnă întrecere, fair-play, spirit de competiție, spirit de echipă și mentalitate de învingător. Partea de educație fizică înseamnă dezvoltare armonioasă, înseamnă dezvoltarea capacității toracice, dezvoltarea musculaturii, a sistemului osos și, de ce nu, a mușchiului cardiac. Vorbim de două forme de educație prin sport, își vor alege co