Mazda Motor Corporation a înregistrat profit pentru anul fiscal care s-a încheiat pe 31 martie 2013 mulţumită succesului repurtat de Mazda CX-5, model introdus în 2012, şi de noua Mazda6, lansată în decembrie. Şi în Europa situaţia s-a îmbunătăţit pentru companie, în ciuda stagnării pieţei de automobile de pe continent.
Veniturile globale şi profitul au depăşit anul anterior la toate capitolele. Veniturile au crescut cu 8,5% la 18,4 miliarde de Euro (2,21 trilioane de Yeni) iar profitul operaţional a crescut cu 772 de milioane de Euro, ajungând la 449 de milioane de Euro. Profitul net al companiei a fost de 286 milioane de Euro, faţă de anul fiscal anterior când au fost înregistrate pierderi.
Volumul de unităţi vândute a rămas neschimbat la 1,24 milioane, deşi CX-5 a depăşit semnificativ aşteptările cu 200.000 de modele comercializate la nivel global. Ca rezultat, Mazda a crescut capacitatea anuală de producţie pentru SUV-ul compact, primul model care a integrat gama de tehnologii SKYACTIV şi limbajul de design KODO, sufletul mişcării, la 240.000 de unităţi. Vânzările noii Mazda6, al doilea model SKYACTIV au fost de asemenea foarte încurajatoare. Iar motorul SKYACTIV-D s-a dovedit popular în rândul cumpărătorilor acestor două modele, 70% dintre clienţi alegând acest motor ecologic. Şi în România volumele au fost în creştere pe finele anului fiscal. În primul trimestru din 2013, numărul de modele comercializate a crescut cu 38%, ajungând la 143 de unităţi.
Cota de piaţă a companiei în Europa s-a menţinut constantă în condiţiile în care vânzările au scăzut, reflectând situaţia întregii pieţe. Cu toate acestea, Mazda a avut o îmbunătăţire majoră în a doua jumătate a anului. Vânzările au crescut în Europa** cu 4,7% raportat la prima jumătate, au depăşit dinamica pieţei şi compania şi-a crescut cota la 1,1%. Trendul s-a accentuat