Facebook pierde lunar milioane de utilizatori în Statele Unite, Marea Britanie şi în alte ţări, potrivit firmelor de analiză a pieţei. Analiştii anticipează că veniturile Facebook au urcat în primul trimestru cu 36%, dar studiile sugerează că expansiunea companiei în Statele Unite, Marea Britanie şi în alte ţări europene mari a atins nivelul maxim, relatează The Guardian.
Cea mai mare reţea de socializare la nivel mondial a pierdut în luna martie 6 milioane de vizitatori din SUA, reprezentând o scădere cu 4% a numărului acestora, potrivit firmei de analiză SocialBakers. În Marea Britanie, numărul utilizatorilor s-a redus cu 4,5%, reprezentând 1,4 milioane de persoane. În ultimele şase luni, Facebook a pierdut aproape 9 milioane de vizitatori în Statele Unite şi 2 milioane în Marea Britanie.
O tendinţă similară se înregistrează în Canada, Spania, Franţa, Germania şi Japonia, unde Facebook deţine cei mai mulţi utilizatori. Un purtător de cuvânt al Facebook a refuzat să comenteze. Reţele de socializare alternative, precum Instagram, serviciul de partajare a fotografiilor care a atras 30 de milioane de utilizatori în 18 luni, înainte ca Facebook să cumpere compania în 2012, atrag interesul tinerilor. Path, o reţea de socializare pentru telefoanele mobile, fondată de un fost anagajat al Facebook, Dave Morin, şi care restricţionează numărul de prieteni la 150, câştigă 1 milion de utilizatori pe săptămână şi a ajuns recent la 9 milioane de persoane.
Facebook creşte rapid în America de Sud, unde numărul vizitatorilor lunari a urcat în martie cu 6% în Brazilia, la 70 de milioane de persoane, potrivit firmei de analiză SocialBakers, ale cărei informaţii sunt folosite de companiile care se promovează pe reţeaua de socializare. Miercuri, Facebook o să-şi prezinte rezultatele financiare, analiştii de pe Wall Street