Cheltuielile de publicitate la nivel mondial vor crește cu 3,9% în 2013, ajungând la 18 miliarde de dolari, până la sfârșitul anului, potrivit unor esimări ale ZenithOptimedia.
Această creștere este susținută de piețele în dezvoltare, care potrivit ZenithOptimedia vor crește cu 8,2%, în timp ce piețele mature (America de Nord, Europa de Vest și Japonia) vor avea o creștere de doar 1,8%
Publicitatea online susține creșterea cheltuielilor de publicate.
Publicitatea pe Internet este cea care a furnizat cea mai mare creștere a cheltuielilor, datorită inovațiilor tehnice, cum ar fi o mai bună măsurare a expunerii la reclame, mai mare localizare, și integrarea cu dispozitive mobile.
ZenithOptimedia estimează că publiciatea online va crește în 2013 cu 14,4%, în timp ce media tradițională va crește cu doar 1,6%. Agenția mai estimează că în 2015 cheltuielile cu publicitatea online vor fi mai mari decât cheltuielile cu publicitatea în print.
Cea mai mare creștere este înregistrată de piațele din America Latină, Europa Centrală și de Est și Asia Centrală, având o creștere de circa 10% pe an între 2012 și 2015. În ciuda acestei creșteri rapide, Americade Nord rămâne piața care contribuie cel mai mult la creșterea globală a cheltuielilor de publiciate. Între 2012 și 2015, ZenithOptimedia estimează că această piață va contrinui cu 28% din 76 de miliarde de dolari care vor fi adăugate la cheltuielile globale pentru publiciate.
Schimbări în topul primelor zece țări cu cele mai mari cheltuieli pentru publiciate
Potrivit previziunilor ZenithOptimedia, Statele Unite, Japonia, China și Germania vor rămâne pe primele poziții în topul țărilor cu cele mai mari cheltuieli de publiciate.
Australia și Coreea de Sud vor fi pozițiile 8 și respectiv 10. Regatul Unit al Marii Britanii va coborâ de pe poziția a cincea pe poziția a șasea, Franța va cobor