Numărul consumatorilor din aria de responsabilitate a E.ON Energie România, deconectaţi pentru restanţe la plata facturilor, a fost de circa 58.000, din care 2.900 sunt consumatori din judeţul Sibiu, transmit reprezentanţii societăţii de gaz.
Conform legislaţiei actuale, pentru reluarea alimentării cu gaz, pe lângă plata facturilor restante şi a penalităţilor aferente, consumatorii trebuie să achite în plus, în medie, circa 500 de lei.
Sistarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale este o măsură de ultimă instanţă pe care compania este nevoită să o aplice şi care nu este nici în avantajul consumatorului, nici al furnizorului.
În ceea ce priveşte consumatorul, pe lângă disconfortul generat de întreruperea acestor servicii, acesta este nevoit să achite, în conformitate cu legislaţia în vigoare, atât contravaloarea facturilor, respectiv penalităţile la întârziere, cât şi taxele de reconectare, precum şi contravaloarea unei garanţii. Astfel, costul mediu plătit de consumatorii de gaze naturale numai pentru taxele de reconectare şi garanţii ajunge la 500 de lei.
Pentru reluarea serviciului de furnizare, clienţii se pot adresa Centrelor de Relaţii Clienţi (zilnic, de luni până vineri, între orele 8.30 şi 17.30) sau la Centrul Servicii Clienţi (între orele 08.00 şi 20.00) telefonic, la numerele: 0801 000 366 şi 0265 200 366.
Solicitările pentru reconectare pot fi transmise şi prin e-mail, la adresa serviciiclienti@eon-romania.ro, prin fax, la numărul: 0265 200 367 sau prin poştă, la OP1, CP 10 Târgu Mureş.
Reconectarea poate fi solicitată de către o altă persoană decât titularul de contract doar în baza unei procuri notariale.
Consumatorul trebuie să achite facturile de gaz în termen de maxim 45 de zile calendaristice de la data emiterii acestora.
Pentru reluarea servi