Conceptul de Shooting Brake datează încă din zorii automobilului. Mai exact, anul de graţie 1910 consemna lansarea unei variante Rolls-Royce Silver Ghost Shooting Brake, iar treptat, acest concept de caroserie a fost preluat de Aston Martin DB5 şi chiar Bentley. Mercedes-Benz, însă, se poate lăuda cu faptul că a forţat asocierea denumirii Shooting Brake cu o maşină în cinci uşi.
Cel de-al doilea kombi-coupe Mercedes după CLS va purta titulatura CLA Shooting Brake. Derivat din actuala limuzină CLA, versiunea CLA Shooting Brake va fi cel de-al patrulea model ce împărtăşeşte platforma MFA de la Daimler alături de B-Klasse, A-Klasse şi coupe-ul în patru portiere CLA. Pentru cine preferă luxul la un gabarit mai compact ( 4,64 metri lungime, 1,77 metri lăţime şi 1,43 m înălţime), CLA Shooting Brake va oferi o elegantă caroserie de coupe-break în patru portiere fără rame la geamuri, un acoperiş prelungit plus un hayon plonjat până la nivelul spoilerului posterior. Forma elegantă şi suplă de coupe se traduce la acest break special în versiunea Blue Efficiency printr-un coeficient aerodinamic (Cx) ce va cocheta cu valoarea de doar 0,23, stabilind astfel un nou record printre combiurile de serie. CLA Shooting Brake va fi un CLS Shooting Brake trasat la scară compactă. Este creditat cu 30 de centimetri mai scurt ( 4,65 metri CLA, respectiv 4,95 metri CLS), iar lăţimile vor păstra un ecart de 10 cm. Cu toate acestea, ingredientele vor rămâne neschimbate: capota prelungă şi nervurată, profilul pavilionului va fi arcuit, linia de centură este înaltă, iar suprafaţa vitrată este menţinută la dimensiuni minime. În spate ies în evidenţă aripile puternic profilate, un element stilistic specific Mercedes-urilor de generaţie recentă.
Versiunea Shooting Brake a Mercedes–ului CLA va dispune de un portbagaj cu un volum de 470 de litri încărcat până la nivelul celei de-a treia pere