EFECTELE ORDONANȚEI CE MODIFICĂ LEGEA AUDIOVIZUALULUI. Ordonanța ce modifică Legea audiovizualului și rescrie regulile din publicitatea TV are efecte colaterale asupa licitațiilor publice, prin care se alocă zeci de milioane de euro pentru comunicarea proiectelor europene sau ale autorităților române, scrie HotNews.ro. Un efect bun sau rău – depinde pe cine întrebi – este creșterea transparenței: banii alocați de autorități televiziunilor, în urma licitațiilor publice, devin cel puțin teoretic informație publică. Alte posibile efecte identificate de mai mulți interlocutori HotNews.ro sunt creșterea “uriașa” a birocrației, descurajarea agențiilor interesate de licitații, posibile greutăți pentru instituțiile europene. Și rămân fără răspuns întrebări precum: ce se întâmplă la licitațiile unde se înscriu și agenții condiționate de ordonanța, și televiziuni care “au cu ce”?
Ordonanța de urgență nr. 35/2013, publicată în Monitorul Oficial pe 12 aprilie, a zdruncinat din temelii piață de publicitate TV: textul elimină, cel puțin teoretic, rabatul practicat în domeniu și face ca plata pentru reclamă TV să fie făcută direct de către beneficiar către posturi, fără ca banii să mai treacă prin agențiile care negociază pentru spațiu TV. Agențiile și clienții de publicitate au ripostat vehement în urma apariției acestui text, dar ordonanța a primit, la începutul acestei săptămâni, sprijinul Camerei Deputaților.
Analiza: Miza licitațiilor publice și Ordonanța “din creierii nopții”
DOCUMENTARUL WILD CARPATHIA CONTINUĂ.Principesa Margareta şi Ivan Patzaichin promovează România în episodul al doilea al seriei “Wild Carpathia“, o coproducţie a televiziunii internaţionale Travel Channel, care va fi difuzat la nivel internaţional în septembrie, a declarat pentru Mediafax Alasdair Grant, coproducător al documentarului.
Compania Scripps Networks Interactive, care