Reporterii revistei Cariere au discutat cu Bodo Schlegelmilch, decan al WU Executive Academy, despre diferențele dintre managerii chinezi și cei români, despre principalele beneficii pe care le aduce participarea la un program de EMBA, dar și despre planurile pe care universitatea le are pentru următorii ani.
Recent întors din China, domnul Schlegelmilch a remarcat că mulţi manageri chinezi fac câte două EMBA-uri. Motivul este strict legat de socializare, de networking, nu neapărat de abilităţile pe care le deprind în timpul programelor. „Totuşi, sunt mulţi studenţi chinezi foarte inteligenţi şi dornici să înveţe şi să muncească foarte mult, care nu ezită să înveţe toată noapte“, povesteşte Schlegelmilch. În opinia decanului, managerii chinezi au o atitudinea pozitivă faţă de muncă, principalul lor atu faţă de managerii din alte ţări. „Nu au strategii diferite de business şi nu ştiu lucruri pe care noi nu le ştim, ci pur şi simplu muncesc din greu“, spune Schlegelmilch. „Acum competiţia nu se mai rezumă doar la România sau Europa, pentru că avem tot mai multe companii chinezeşti pe piaţa europeană care îşi cresc propriile branduri şi trendul va continua.“ În opinia decanului de la WU, chinezii sunt mult mai încrâncenaţi şi mai competitivi, acceptă să muncească multe ore peste program şi renunţă la concedii.
O investiţie de 500 de milioane de euro
Întrebat care sunt principalele trei motive pentru care managerii (chinezi sau români) aleg să studieze la WU Executive Academy, decanul Bodo Schlegelmilch a enumerat fără să clipească: notorietatea brandului, (dacă faci un MBA e bine să alegi o instituţie cunoscută, nu doar în România, ci şi în alte locuri); acreditarea din partea unor agenţii recunoscute, ca EQUIS şi AMBA, greu de obţinut; şi, nu în ultimul rând, programele WU sunt cotate în topurile Financial Times.
Citeste