Prima placuta de inmatriculare din America este veche de peste un secol.
Ea a aparut in ziua de 25 aprilie 1901, in satul New York, cand un act normativ reglementa pe plan local obligatia tuturor posesorilor de automobile sa inregistreze vehiculul si sa afiseze pe caroserie numarul de inmatriculare obtinut.
Taxa de inregistrare a masinii era de 1 dolar, destul de mult pentru acea vreme, dar soferul n-avea de platit nici RCA, nici taxa de prima inmatriculare sau alte angarale, informeaza Infoniac.
In cursul primului an, au fost emise in statul New York 954 de placute de inmatriculare, incasandu-se pentru inregistrarea masinilor suma de 954 de dolari.
La asta, mai trebuie adaugat amanuntul ca masinile se reinmatriculau anual, primaria incasand de fiecare data respectivul dolar.
In Europa, obiceiul imatricularii masinilor fusese deja introdus in unele locuri, iar in acest sens Romania nu era in urma altora, ca astazi. Prima inmatriculare de masina in Bucuresti a avut loc in anul 1900, cand Basil C. Assan si-a inregistrat la numarul 1 automobilul sau FN Herstal, unul din cele 47 de exemplare livrate pana atunci de producatorul din Belgia.
Dupa innatriculare, a aparut insa un conflict la Prefectura Capitalei. Printul George Valentin Bibescu se considera o persoana mai importanta in ierarhia sociala decat Basil C. Assan si a pretins sa i se acorde lui cel dintai numar.
Problema parea fara iesire, intrucat numarul 1 fusese deja eliberat, iar prefectura dorea sa evite orice conflict cu printul. Ca urmare, s-a gasit o solutie amiabila, acceptata de toata lumea: masina printului Bibescu a fost inmatriculata cu numarul 0.
Masina cu numarul zero a circulat multa vreme, iar in anul 2011 presa bucuresteana relata despre faptul ca, la Muzeul National de Istorie, orice locuitor al Capital