Profitul net al Amazon.com, cel mai mare retailer online din lume, a scăzut în primele trei luni ale anului cu 37%, la 82 milioane de dolari, iar compania anticipează că ar putea înregistra în trimestrul al doilea o pierdere operaţională de 340 milioane de dolari. Acţiunile Amazon.com au înregistrat vineri cea mai abruptă scădere din ultimele 12 luni, coborând cu 7,2%, la 254,81 dolari, potrivit Bloomberg. La acest preţ, valoarea de piaţă a companiei este de 115,8 miliarde de dolari.
Profitul net al retailerului a scăzut de la 130 milioane de dolari în primele trei luni ale anului trecut la 82 milioane de dolari în primul trimestru din 2013. Vânzările companiei au urcat cu 22% în perioada analizată, de la 13,2 miliarde de dolari la 16 miliarde de dolari. Amazon.com estimează pentru trimestrul al doilea al acestui an un rezultat operaţional cuprins între o pierdere de 340 milioane de dolari şi un profit de 10 milioane de dolari. Media estimărilor analiştilor indică un profit operaţional de 165,1 milioane de dolari.
Compania anticipează venituri cuprinse între 14,5 miliarde de dolari şi 16,2 miliarde de dolari pentru perioada aprilie-iunie, faţă de o proiecţie de 15,9 miliarde de dolari din partea analiştilor de pe Wall Street. Amazon.com investeşte în noi depozite şi dezvoltarea de conţinut digital pentru a atrage atât clienţi noi, cât şi retaileri în parteneriat care pot aduce noi surse de venit.
Încetinirea ritmului de creştere a afacerilor companiei este determinată de extinderea magazinelor tradiţionale în spaţiul online, consideră un analist de la JPMorgan Chase. „Retailerii tradiţionali pierd tot mai puţină cotă de piaţă faţă de Amazon, deoarece cresc oferta de pe internet, adaptează preţurile mai agresiv şi încearcă să descurajeze practica de a vizita magazinul fără a cumpăra nimic“, se spune într-o analiză prezentată vineri de JPMorgan.