Una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă Poliţia Locală Braşov este cea a lipsei de personal. În prezent, instituţia are 59 de posturi vacante, însă, nu va putea organiza concurs decât pentru ocuparea a trei dintre ele, respectiv pentru funcţiile din aparatul de conducere. „Restul posturilor rămân blocate, ca de altfel şi restul din sistemul public. Legislaţia s-a schimbat acum, dar nu se aplică şi pentru posturile vacante de dinainte de modificarea actului normativ, ci doar de acum la un salariat plecat putem angaja altul în loc. Întrucât de la 1 mai se vor înfiinţa noi servicii în cadrul Poliţiei, după sărbători, vom organiza concursuri pentru postul de conducere a fiecărei structuri, respectiv pentru şef Birou Ordine şi Linişte Publică, şef Birou Monitorizare dispecerat şi pentru conducerea Biroului de ridicări Auto”, a precizat viceprimarul Adrian Atomei.
De exemplu, Poliţia Locală ar mai avea nevoie de 11 agenţi la Biroul Turistic, pe lângă cei 31 existenţi, şi de alţi 9 pentru Biroul de Ordine Publică. Din cauza lipsei de personal, mai multe zone ale oraşului rămân descoperite în ceea ce priveşte asigurarea ordinii şi liniştii publice.
Nu în ultimul rând, salariile poliţiştilor locali sunt destul de mici, astfel că nu sunt nici foarte mulţi doritori pentru posturile de agenţi, însă, anul trecut, pentru a-i mai motiva, consilierii locali au decis să le aloce agenţilor o raţie de hrană, de 21 de lei pe zi. Această hotărâre contravenea prevederilor guvernamentale, ţinând cont că agenţii locali sunt asimilaţi funcţionarilor publici şi nu pot avea astfel de drepturi ca ale colegilor din Ministerul Apărării sau Ministerul Administraţiei şi Internelor. Practic, numai printr-o hotărâre de Guvern se poate reglementa acordarea normei de hrană salariaţilor respectivi, astfel că atât reprezentanţii Poliţiei Locale Braşov, cât şi cei din alte ju