Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a reuşit astăzi o performanţă rară în istoria post-decembristă a României: la presiunea sa, un tren a reuşit să atingă viteza medie de 84 de kilometri la oră, pe ruta Bucureşti-Constanţa. Mai pe româneşte, nu doar că trenul respectiv a făcut doar 2 ore şi 40 de minute pe traseul de 225 de kilometri, ci a ajuns mai devreme cu trei minute.
Inginerii feroviari din Europa nu sunt impresionaţi? Cei din China sau Japonia se strică de râs? Inginerii români mormăie în bărbi că atât durează în mod normal acest traseu? Ignoranţi. Ca orice ingineri, ei nu pun lucrurile în context. Trenul Bucureşti-Constanţa făcea până acum 5 ore, iar liberalul Fenechiu chiar merită aplauze.
Întărâtat de provocarea colegilor de la emisiunea “După 20 de ani”, de la Pro TV, ministrul Fenechiu a pus un pariu istoric. Cu sine, cu România, cu obraznicii jurnalişti. Scot Bucureşti-Constanţa sub trei ore, pe calea ferată. Un fel de liniuţă şoferistică la semaforul Gării de Nord. A reuşit. Deci se poate. Bonus electoral şi de partid: a reuşit de 1 Mai, când tot românul dă iama la mare, spre Constanţa. Inginerii vor vrea să ştie cum s-a atins această performanţă.
Ei bine, nu a fost uşor. În colaborare cu ministrul Radu Stroe, colegul său liberal de la Afaceri Interne, Relu Fenechiu a inventat jandarmul-putere. Cu puterea a 350 de băieţi vânjoşi de la Jandarmeria Română, trenul Bucureşti-Constanţa a duduit pe şine în sub trei ore. L-au împins, l-au tractat, este acesta un experiment militar produs de coabitarea Ponta-Băsescu, vor fi fremătând de curiozitate inginerii şi specialiştii într-ale căilor ferate?
Nu, domnilor, jandarmii doar au făcut pe dracu-n patru şi i-au domolit pe hoţii de fier vechi care trăiesc de pe urma pieselor şi bucăţilor de şină furate de pe linia de tren spre Marea Neagră. Nu au păzit de-a lungul căii ferate, n