Nimic nu poate justifica eliminarea profesorului mai vârstnic de la Catedră, în condițiile în care activitatea lui profesională este excepțională și generații de studenți / elevi pot depune mărturie că s-au format, realmente, prin cursurile lui (în învățământul superior) sau prin orele sale (în învățământul mediu).
Transformarea Profesorului (ca și a Medicului) într-un țap ispășitor, prin extrapolare abuzivă de la un caz izolat la întreaga categorie, este un fapt recurent în discursul sub-jurnalistic: acela în care grija pentru acuratețea transmiterii informației e depășită de pofta de rating cu orice preț.
S-ar zice că publicul larg are nevoie de personaje negative categoriale. Și că, pe de altă parte, un profesor bun nu e ilustrativ pentru pattern-ul care trebuie construit. De aceea, știrile „pozitive“ apar rar, în câte-o criză de inspirație a producătorilor și distribuitorilor de imagine. Imaginația acestora e legată de scenele deja clasice și de clișeele reluate din trei cadre și cinci propoziții: profesorul beat, împleticindu-și pașii prin curtea școlii, ori medicul surprins cu plicul în buzunar...
O anume dezinteresare prezidează aceste execuții publice. Tot ce contează este rating-ul, astfel că nu interesează prea mult nici identitatea profesorului, nici parcursul lui profesional. Latura comercială a subprodusului mediatic stabilește un fel de egalitate în negativ. Important e negativul, indiferent cine-l ilustrează; esențial e scandalul promiscuu, chiar dacă episodul pus în prime time are în centru un profesor de 30 de ani ori unul de 60, un medic cu părul alb sau un stagiar. Comerțul cu imaginea își impune regulile asupra materialului uman prezentat, oferindu-i schema simbolică în care acesta trebuie să intre și ignorând diferențele de vârstă. De aceea, în primă și ultimă instanță, macularea imag