În urmă cu câțiva ani s-au demarat lucrările de construire a unui drum ce avea menirea să străbată Masivul Parâng spre Voineasa. Câștigătoare, peste noapte, a fost firma omului de afaceri Nelu Iordache, actual pușcăriaș. Până să înceapă lucrările nicio autoritate din Gorj nu a avut cunoștință de proiect, de lucrare și nu s-a luat niciun aviz. Ministrul Transporturilor de la acea vreme era liberalul Ludovic Orban, care a coordonat întreaga lucrare fără a exista o solicitare a autorităților locale și nici vreo informare.
Noi ne-am trezit cu utilaje pe drumul către Rânca, lucrau de mama focului și ne-am bucurat ca niște copii mici. La fel și autoritățile locale. Nimeni nu i-a luat la întrebări de bucurie că se face ceva în Gorj și că se pune în valoare o stațiune aflată în moarte clinică încă de la înființare. Anul trecut am aflat că s-au sistat lucrările întrucât nu există autorizații de mediu, nu s-a discutat niciodată despre Natura 2000 și că totul a fost o samavolnicie, un jaf pentru natură și faună.
Miza acestei investiții a fost șpaga. Nu s-a gândit nimeni la binele Gorjului, la promovarea turismului, ci doar la afacere. Vocalul Ludovic Orban a dat o adevărată lovitură financiară, suma inițială pentru finalizarea Transalpinei fiind undeva până în 300 de milioane de euro. După Orban a ajuns ministru Radu Berceanu. Inițial au fost stopate lucrările, iar, după negocieri intense, lucrările au fost repornite. Doar că suma a fost majorată cu peste 100 de milioane de euro, că doar și gura lui Berceanu trebuia să pape ceva. Zis și făcut, Iordache s-a reapucat de treabă. Mare lucru n-a făcut, s-a mers pe trasee ușoare, infrastructura aproape că nu a existat, iar parapeți nu există.
Transalpina a fost deschisă deși nu este gata decât pe jumătate și este un real pericol pentru conducătorii auto. Nu văd cum în următorii ani va mai fi continuată investiția,