România are aproximativ 350.000 de domenii .ro şi puţin peste jumătate dintre acestea sunt active. Un studiu prezintă dispunerea acestora şi cum poate fi caracterizat online-ul românesc.
Cele mai multe site-uri din România folosesc domeniul .ro, iar Agile Media este agenţia care monitorizează situaţia celor aproximativ 350.000 de site-uri. Din totalul acestor domenii, 62% sunt live. Agenţia publică informaţii despre cum arată online-ul românesc, cât de mult este adaptat la trendul general şi cât de bine optimizate sunt site-urile.
Pentru monitorizarea traficului, sunt mai multe site-uri care nu folosesc unealta Analytics de la Google (61%) decât cele care fac acest lucru. Analytics este un instrument foarte bun pentru a vedea de unde vine traficul, pentru a primi date socio-demografice şi pentru a vedea de pe ce dispozitive accesează lumea site-ul în cauză.
Altă problemă a web-ului românesc este că imaginile sunt prea puţin optimizate, cu 15% din site-uri neavând nicio imagine. Apoi, sunt site-urile care au versiuni www şi non-www, dar fără să aibă redirecţionare automată între ele. Pe non-www sunt doar 0,6% din toate site-urile. Iar cele mai populare sub domenii sunt de forma .com.ro şi .org.ro.
Infograficul de mai jos prezintă pe larg toate aceste date colectate de Agile Media.
Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.