Pasagerii care sosesc pe Aeroportul Henri Coandă au la dispoziţie, începând de marţi, două terminale touch-screen pentru a comanda un taxi, această facilitate urmând să înlocuiască integral actualul sistem de taxi la comandă telefonică, după o perioadă de testare de 30 de zile.
Prin intermediul noului serviciu, realizarea comenzilor taxi este gratuită şi se simplifică la minimum, sistemul utilizând un soft dedicat multilanguage, dar şi o interfaţă grafică intuitivă, accesibilă inclusiv pasagerilor care nu cunosc o limbă de circulaţie internaţională.
“De la începutul anului 2013, am încercat să îmbunătăţim serviciile oferite pasagerilor şi vorbim aici despre acest serviciu de comandă a taxiurilor. De asta am înfiinţat, în ianuarie, cele două categorii de taxi – taxi rapid şi taxi la comandă. După prima etapă cu acel desk de comandă prin telefon, am venit cu noua tehnologie de touch-screen cu comandă din partea pasagerului. În câteva minute, un taxi comandat de pasager soseşte şi acesta este preluat. Pe bon este imprimat numele taxiului, un indicativ şi în câteva minute taxiul este prezent pe peron pentru îmbarcare”, a declarat, marţi, directorul general adjunct al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Cornel Poteraşu.
Potrivit acestuia, CNAB intenţionează chiar să obţină venituri din această activitate de comandă a taxiurilor prin sistemul cu touch-screen, estimând sume de circa 6.000 de euro.
“Intenţionăm să obţinem venituri din această activitate şi să vindem acele pătrăţele de pe ecranul aparatului. Fiecare companie de taxi, dacă va dori să fie prezentă acolo cu un logo, va trebui să plătească. În jur de 500 de euro va fi pornirea pentru fiecare pătrăţel. Deocamdată, avem 12 pătrăţele, deci 6.000 de euro dintr-un foc”, a explicat Cornel Poteraşu.
Reprezentantul CNAB a adăugat că vechiul sistem de comandă a taxiurilor va funcţiona