Anul trecut, numarul consumatorilor din aria de responsabilitate a E.ON Energie Romania deconectati pentru restante la plata facturilor a fost de circa 58.000. Conform legislatiei actuale, pentru reluarea alimentarii cu gaz sau energie electrica, pe langa plata facturilor restante si a penalitatilor aferente, consumatorii trebuie sa achite in plus, in medie, circa 500 de lei.
Sistarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale si energiei electrice este o masura de ultima instanta pe care compania este nevoita sa o aplice si care nu este nici in avantajul consumatorului, nici al furnizorului.
In ceea ce priveste consumatorul, pe langa disconfortul generat de intreruperea acestor servicii, acesta este nevoit sa achite, in conformitate cu legislatia in vigoare, atat contravaloarea facturilor, respectiv penalitatile la intarziere, cat si taxele de reconectare, precum si contravaloarea unei garantii. Astfel, costul mediu platit de consumatorii de gaze naturale sau energie electrica numai pentru taxele de reconectare si garantii ajunge la 500 de lei.
„Pentru reluarea serviciului de furnizare, clientii se pot adresa Centrelor de Relatii Clienti (zilnic, de luni pana vineri, intre orele 8.30 si 17,30) sau la Centrul Servicii Clienti (intre orele 08.00 si 20.00) telefonic, la numerele: - 0801 000 366 si 0265 200 366, pentru consumatorii de gaze naturale - 0801 000 939 si 0235 305 555, pentru consumatorii de electricitate. Solicitarile pentru reconectare pot fi transmise si prin e-mail, la adresa serviciiclientiAeon-romania.ro, prin fax, la numarul: 0265 200 367 sau prin posta, la OP1, CP 10 Targu Mures”, precizeaza reprezentantii Departament Comunicare Corporatista E.ON Romania.
Reconectarea poate fi solicitata de catre o alta persoana decat titularul de contract doar in baza unei procuri notariale. Pentru reluarea serviciului de furnizare sistat p